Ratkaisumyynti

Laadukkaat asiakaskohtaamiset ovat menestyksen perusta.

Ratkaisumyyntitaito mahdollistaa tehokkaan arvon ja hyödyn tuottamisen asiakkaalle sekä korkean asiakaskokemuksen toteutumisen.

Ratkaisumyynti-valmennuksen osallistuja saa konkreettisia menetelmiä ja työkaluja tuottaa asiakkaalle arvoa ja hyötyä sekä varmistaa myyntityön tavoitteiden saavuttamisen.

Valmennuksella konkretisoidaan mm. mitä asiakaslähtöinen- ja keskeinen näkemyksellinen ratkaisumyynti on ja miten sitä toteuttamalla tuotetaan asiakkaalle tehokkaasti arvoa ja hyötyä.

 

Miksi ratkaisumyyntiä kannattaa kehittää? 

Katso video kannattavasta kasvusta.

Se mahdollistaa arvon ja hyödyn tuottamisen tehokkaasti sekä korkean asiakaskokemuksen toteutumisen.

90 % yrityksistä toimii tuotekeskeisesti ja vain 10% arvomyyntikeskeisesti.

Myynnin käytänteet muuttuvat ja tulevat muuttumaan työelämän murroksessa. Sen yhtenä keskeisenä muutosajurina on digitalisoituva toimintaympäristö.

Ratkaisumyynnissä menestymisen perustana on asiakasymmärrys ja kyky tuottaa kohtaamisissa arvoa ja hyötyä asiakkaalle. Siksi jokainen asiakaskohtaaminen on aina ratkaiseva.

Asiakasymmärrys, systematiikka, laadukas data, teknologia sekä myynnin ja markkinoinnin luonteva yhteispeli tukevat tuloksellista ratkaisumyynnin tekemistä. Sen keskiössä on aina ihmisten välinen vuorovaikutus ja luottamuksen sekä arvostuksen tunne.

Valmennamme organisaatiosi myyjät ja asiantuntijat toteuttamaan näkemyksellistä ratkaisumyyntiä käytännönläheisesti ja tuloksellisesti.

Miten näkemyksellistä ratkaisumyyntiä kehitetään?

  • Tavoitteet ensin.

    Ratkaisumyynti-valmennus kehittää näkemyksellistä myynti- ja asiakasvuorovaikutuksen toteuttamista systemaattisesti ja tuloksellisesti. Valmennuksen avulla tunnistetaan mm. asiakkaiden haasteet, prioriteetit ja tarpeet, opitaan argumentoimaan varmasti ja vaikuttavasti sekä ohjamaan eri myyntikohtaamiset myönteiseen päätökseen. 

  • Varmistetaan ohjaus.

    Valmentavan johtamisen ja esihenkilötyön valmennusten onnistumisen varmistamiseksi luodaan ohjausryhmä, jonka keskeisinä tehtävinä on ohjata valmennukselle asetettujen tavoitteiden saavuttaminen sekä niiden käytäntöön viennin varmistaminen.

  • Ryhdytään hommiin.

    Kun projektin kehityskohteet on tunnistettu ja tavoitteet on asetettu, toteutetaan räätälöity ratkaisumyynti-valmennus sovitulle osallistujaryhmälle. Valmennuksen työskentelytapoina ovat lyhyet alustukset, yhteiset keskustelut, henkilökohtaiset tehtävät sekä ryhmätyöt.

  • Viedään käytäntöön.

    Ratkaisumyyntitaitojen kehittymisen varmistamiseksi jokainen osallistuja tekee valmennuksella henkilökohtaisen toimintasuunnitelman oman osaamisen kehittämisestä. Lisäksi osallistujia ja heidän kehittymistään tuetaan sovitusti erilaisilla räätälöidyillä yksilö- ja ryhmätilaisuuksilla. Lähimmät esihenkilöt sparraavat ja tukevat osallistujien valmennuksella laadittua henkilökohtaista toimintasuunnitelmaa sekä sen käytäntöön viennin etenemistä henkilökohtaisilla 1to1 keskusteluilla.

  • Saavutetaan lopputulos.

    Valmennus vahvistaa nopeasti ja konkreettisesti osallistujien asiakaslähtöistä ja -keskeistä myyntityön toteuttamista. Valmennus vahvistaa myös organisaation asiakaskeskeisen ajattelun ja kulttuurin kehittymistä sekä tukee myyntitavoitteiden saavuttamista. Valmennus vahvistaa osallistujien rohkeutta ja kykyä toteuttaa näkemyksellistä ratkaisumyyntiä ohjaavasti, joka tuottaa asiakkaille arvoa sekä myyjälle parempia myyntituloksia.

    Valmennamme organisaationne ratkaisumyynnin tulokselliseen tekemiseen.

 

Parhaat ratkaisut ja tulokset tehdään yhdessä.

Lähetä meille viesti kipukohteestasi, niin me kerromme näkemyksemme miten se hoidetaan yhdessä kuntoon. Vastaamme viestiisi vuorokauden kuluessa. Lähettämiäsi tietoja käsitellään luottamuksellisesti. 

Tulevaisuuden voittajia ovat ne yritykset, jotka hallitsevat asiakassuhteet.

 
Previous
Previous

Valmentava johtaminen

Next
Next

Resilienssi